RUCH NOWEGO ŻYCIA - POLEMIKI Z NOWYM KOŚCIOŁEM
|
|
|
-
ZBIÓR ARTYKUŁÓW POLEMIZUJĄCYCH Z PROTESTANTYZMEM
(15)
-
GRUPY PONADDENOMINACYJNE
(1)
-
W DOMU NAJLEPIEJ - NASZA DROGA DO KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO - SCOTT I KIMBERLY HAHN
(2)
-
EWANGELIKALNA DUCHOWOŚĆ NOWEGO NARODZENIA
A TRADYCJA KATOLICKA - KS. A. SIEMIENIEWSKI
(6)
1. Jan Paweł II w encyklice o działalności ekumenicznej Ut unum sint wydanej w 1995 roku potwierdził raz jeszcze soborowe przekonanie, że „Kościoły i odłączone Wspólnoty, choć w naszym przekonaniu podlegają brakom, wcale nie są pozbawione znaczenia i wagi w tajemnicy zbawienia. Duch Chrystusa nie wzbrania się przecież posługiwać nimi jako środkami zbawienia, których moc pochodzi z samej pełni łaski i prawdy, powierzonej Kościołowi katolickiemu”. Tym samym stwierdzone zostało, że teologiczna refleksja nad elementami duchowości rozwijanej wśród chrześcijan innych wyznań może stać się badaniem dróg Ducha Świętego i przybliżaniem całej pełni katolickiego bogactwa, obecnego przecież także i poza widzialnymi ramami katolickiej wspólnoty. Ekumenizm stał się niezbywalną częścią składową katolickiej teologii, co zachęca do systematycznej analizy znaków czasu ujawniających się między innymi w nurtach odnowy żywo obecnych wśród chrześcijan-niekatolików. Niniejsza praca ma być jednym ze sposobów wchodzenia na szlak wskazany w ten sposób przez Jana Pawła II.
fragment wstępu
-
NA SKALE CZY NA PIASKU - KS. A. SIEMIENIEWSKI
(9)
W roku 2000, u progu trzeciego tysiąclecia są w Polsce, podobnie jak
w wielu innych krajach świata, i takie grupy chrześcijan wierzących w
Biblię jako natchniony dar od Boga, którzy w ten właśnie sposób formują
postawy swoich wiernych wobec katolików. Nie stronią od wpajania takich
skojarzeń z Kościołem katolickim, jak "czynienie z Chrystusa kłamcy",
"potworna herezja", "sprzyjanie planom szatana". Zwykle myślenie tego
typu kojarzyło nam się z nauczaniem Świadków Jehowy. Okazuje się
jednak, że może występować także poza tym ugrupowaniem, i to w
środowiskach, po których byśmy się tego nie spodziewali.
Wśród ludzi uważających się za "biblijnych chrześcijan", będziemy
pewnie i w przyszłości spotykać na naszej drodze radykalnie
antykatolicko nastawionych wyznawców Jezusa. Wobec nich zachować się
mamy tak, jak nauczali tego Apostołowie: "Pana zaś Chrystusa miejsce w
sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego,
kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest" (1 P
3, 15).
|